Vysílání Českého rozhlasu do zahraničí 
26-11-2020, 12:49 UTC
QSL 2009

Parní lokomotiva 434.1100
byla Československým státním drahám dodaná v roce 1920.
Jedná se o první lokomotivu vyrobenou ve Škodových závodech v Plzni.




FOTO: J. Šlápota NTM
Parní rychlíkovou lokomotivu 387.043
pro Čs. státní dráhy vyrobily Škodovy závody v Plzni roku 1937.
Lokomotivy této řady dosahovaly rychlosti 110 km/h a dlouhá léta sloužily v rychlíkové a osobní dopravě na hlavních tratích v Československu.

FOTO: T. Kučera NTM
Parní lokomotiva 464.202
dosahovala rychlosti 90 km/h a byla určena pro vozbu osobních vlaků na vedlejších tratích ČSD.
Mělo se jednat o poslední typ parních lokomotiv vyráběných pro osobní dopravu v ČSR. Nakonec však v roce 1956 Závody V.I. Lenina v Plzni (dobový název Škodových závodů) vyrobily jen dva kusy a k sériové výrobě již nedošlo.
FOTO: T. Kučera NTM
Parní lokomotiva 534.0301
je klasickou představitelkou strojů pro nákladní dopravu.
Byla vyrobena v plzeňské Škodovce roku 1945 jako vůbec první poválečná lokomotiva v Československu.





FOTO: T. Kučera NTM
Aza 1-0086, salonní vůz rakouského následníka trůnu, Františka Ferdinanda d´Este.
Vůz vyrobila v roce 1909 Ringhofferova vagonka v Praze na Smíchově. Po I. světové válce sloužil pro cesty vládních činitelů, především předsedy vlády. Vůz byl vyřazen z provozu v roce 1969 a posléze ho Československé státní dráhy předaly Národnímu technickému muzeu.
FOTO: T. Kučera NTM
Parní motorový vůz M 124.001,
přezdívaný podle výrobce kotle „Komarek“, postavila v roce 1903 Ringhofferova vagonka v Praze na Smíchově. Po náročné opravě byl „Komarek“ v roce 2006 zprovozněn.





FOTO: T. Kučera NTM
Parní lokomotiva „Kladno“
je nejstarší dochovanou lokomotivou v České republice. V roce 1855 ji ve Vídni vyrobila lokomotivka Vídeňsko-rábské dráhy pro Buštěhradskou dráhu, která provozovala železnice v okolí Kladna. V roce 1921 tato společnost lokomotivu věnovala Technickému muzeu. Jednalo se o první skutečnou lokomotivu ve sbírkách muzea.
FOTO: T. Kučera NTM
Automobilová drezína DM 4-47.044
byla vyrobena firmou Tatra v roce 1947. Drezíny sloužily ke služebním jízdám na železnici až do konce sedmdesátých let 20. století





FOTO: T. Kučera NTM