Vysílání Českého rozhlasu do zahraničí 
26-8-2019, 03:06 UTC
Projekty

Agresivní kampaní chce ministerstvo přilákat zpět turisty

Významným zdrojem peněz pro Prahu a další historicky cenná místa republiky je turistika. Turisty však v mnoha případech od návštěvy odradily nepříznivé zprávy o povodních.
Zprávy o živelné katastrofě v některých částech Česka odradily mnohé zahraniční turisty zcela od návštěvy naší země. Namátkou jsem oslovil jeden z významných pražských hotelů, který nebyl přímo záplavami poškozen:
"Samozřejmě snížení bylo ze strany cestovních kanceláří, když díky zahraničním reportérům bylo trochu zkresleně informováno o stavu v Praze, takže jsme měli nějaká storna. Nicméně jsme zaměřeni i na firemní klientelu a v tomhle segmentu se to už vrátilo do normálních kolejí."
Úbytek zahraničních návštěvníků mi potvrdila i Jana Bondyová z Českého statistického úřadu. Podle ní byl už v měsících před povodněmi zazanamenáván pokles oproti loňskému roku o několik procent, což povodně jen výrazně zhoršily. Podle odhadů, které zveřejnila ČTK, může cestovní ruch kvůli pětisetleté vodě přijít až o sedm miliard korun. V rozhovoru pro Radio Praha potvrdil tento negativní trend i ministr pro místní rozvoj Pavel Němec.
"Turistický ruch bohužel oslabuje, stejně jako oslabil po povodních 1997. Připravujeme velmi ofenzivní kampaň, na to, abychom dopady povodní utlumili a naopak abychom dosáhli vzrůstajícího trendu v turistickém ruchu. Projekt, kterým bychom velmi cíleně, až agresivně působili ve prospěch turistického ruchu, je v této době před dokončením a já počítám s tím, že ho spustíme v nejbližší době."
Budete se přímo obracet do zahraničí?
"Samozřejmě. Úloha státu je především v tom, aby podporoval republiku v zahraničí. Abychom dokázali zahraničním turistům vysvětlovat, proč je dobré přijet do České republiky. Naši podnikatelé větší nebo menší se stěží mohou cíleně sdružit tak, aby propagovali republiku v zahraničí. Rádi bychom využili našich poboček České centrály cestovního ruchu, s českými centry bychom měli působit ve shodě a netříštit cíly. Naše kampaň by měla vrcholit před začátkem hlavní turistické sezóny v příštím roce."

Související články:
  V Olomouci se začala budovat další protipovodňová opatření Zprávy
  Loňské povodně odradily turisty od návštěvy českých jeskyní Zprávy
  Zahraniční novináři se seznamovali s turistickými možnostmi Česka Zprávy
  Další stanice pražského metra otevřena Zprávy
  Agresivní kampaní chce ministerstvo přilákat zpět turisty Události
Všechny související články